Close Menu
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook Instagram
    PolandGoPolandGo
    czwartek, 5 czerwca
    • Strona główna
    • Wiadomości
    • Biznes
    • Finanse
    • Gospodarka
    • Technologie
    • Wywiady
    PolandGoPolandGo
    You are at:Home»Biznes»Tarcza Finansowa PFR 2.0 dla mikrofirm
    Biznes

    Tarcza Finansowa PFR 2.0 dla mikrofirm

    PolandGoBy PolandGo18 stycznia, 2021Brak komentarzy4 Mins Read
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Tarcza Finansowa PFR 2.0 to program Polskiego Funduszu Rozwoju wspierający firmy z 45 branż, które musiały ograniczyć lub zawiesić działalność w związku z epidemią COVID-19. Jak podaje serwis biznes.gov.pl, wsparcie może otrzymać 45 branż.

    W ramach Tarczy Finansowej PFR 2.0 o wartości 13 mld zł mikroprzedsiębiorcy oraz mali i średni przedsiębiorcy mogą otrzymać subwencję finansową PFR. Subwencja finansowa będzie mieć bezzwrotny charakter, po spełnieniu warunków określonych w regulaminie udzielania subwencji i w umowie subwencji finansowej.

    Mikroprzedsiębiorstwa oraz małe i średnie przedsiębiorstwa z 45 branż, które odnotowały minimum 30% spadek obrotów w okresie od kwietnia do grudnia lub od października do grudnia 2020 roku w porównaniu do analogicznego okresu w 2019 roku, będą mogły ubiegać się o subwencje od 15 stycznia 2021 roku. Wnioski będzie można składać do 28 lutego 2021 roku przez system bankowości elektronicznej – podobnie jak w ramach Tarczy PFR 1.0.

    Aby uzyskać wsparcie w ramach Tarczy Finansowej PFR 2.0, mikroprzedsiębiorcy oraz mali i średni przedsiębiorcy:

    • muszą prowadzić działalność gospodarczą 31 grudnia 2019 roku oraz w dniu składania wniosku o udzielenie subwencji finansowej (w dniu złożenia wniosku przedsiębiorca nie może być w stanie likwidacji, upadłości lub restrukturyzacji)
    • muszą prowadzić działalność w jednym lub więcej ze wskazanych kodów PKD w trzech datach, czyli: 31 grudnia 2019 roku, 1 listopada 2020 roku i w dniu składania wniosku o subwencję
    • muszą odnotować spadek obrotów gospodarczych o minimum 30% w jednym z dwóch okresów:
      • od 1 kwietnia 2020 roku do 31 grudnia 2020 roku w porównaniu do okresu od 1 kwietnia 2019 roku do 31 grudnia 2019 roku
      • od 1 października 2020 roku do 31 grudnia 2020 roku w porównaniu do okresu od 1 października 2019 roku do 31 grudnia 2019 roku

    Ważne! Na potrzeby obliczenia spadku obrotów będzie brana pod uwagę całość obrotów gospodarczych przedsiębiorcy w porównywanych okresach, a nie tylko obroty z działalności w ramach wybranych 45 kodów PKD.

    • nie mogą posiadać zaległości w opłacaniu podatków i składek na ubezpieczenia społeczne na 31 grudnia 2019 roku lub na 31 grudnia 2020 roku, lub na dzień złożenia wniosku o subwencję, przy czym nie będą uznawane za zaległość:
    • rozłożenie płatności podatków lub składek na ubezpieczenia społeczne na raty lub jej odroczenie
    • zaleganie z płatnościami podatków i składek na ubezpieczenia społeczne nieprzekraczające trzykrotności wartości opłaty pobieranej przez operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy Prawo Pocztowe za traktowanie przesyłki listowej jako przesyłki poleconej
    • złożenie wniosku do ZUS o brak płatności składek na ubezpieczenia społeczne w ramach tarcz antykryzysowych.

    W przypadku mikroprzedsiębiorców, czyli firm zatrudniających od 1 do 9 pracownikóworaz mających obroty lub sumę bilansową poniżej 2 mln euro:

    • kwota subwencji będzie zależna od wielkości spadku przychodów i wyniesie:
      • 18 000 zł na zatrudnionego przy spadku przychodów o 30–60%
      • 36 000 zł na zatrudnionego przy spadku przychodów powyżej 60%
    • maksymalna kwota subwencji wyniesie 324 000 zł
    • istnieje możliwość umorzenia do 100% subwencji w zależności od utrzymania zatrudnienia w 2021 roku.

    W przypadku małych i średnich przedsiębiorców, czyli firm zatrudniających od 10 do 249 pracowników oraz mających obroty poniżej 50 mln euro lub sumę bilansową poniżej 43 mln euro

    • firma musi odnotować spadek obrotów gospodarczych o minimum 30% w okresie kwalifikowanym trwającym (pokrycie kosztów stałych będzie możliwe za okres, w którym przedsiębiorca):
      • od 1 listopada 2020 roku do 31 grudnia 2020 roku w porównaniu do okresu od 1 listopada 2019 roku do 31 grudnia 2019 roku (spadek obrotów gospodarczych oparty na danych rzeczywistych)
      • od 1 stycznia 2021 roku do 31 marca 2021 roku w porównaniu do okresu od 1 stycznia 2019 roku do 31 marca 2019 roku (spadek obrotów gospodarczych oparty na predykcji, a w przypadku składania wniosku w chwili posiadania danych rzeczywistych – oparty na danych rzeczywistych)
    • firma musi wykazać koszty stałe w okresie kwalifikowanym
    • subwencja jest wypłacana w kwocie 70% straty brutto (przed podatkiem) przedsiębiorstwa za miesiące od listopada 2020 roku do marca 2021.
    • maksymalna kwota subwencji to 3,5 mln zł i nie więcej niż 72 000 zł na pracownika.

    Dane pochodzą z serwisu rządowego. 

    biznes gospodarka PFR Polska pomoc przedsiębiorstwa rząd tarcza antykryzysowa wiadomości
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Previous ArticleNarodowy Sport Polaków 2021
    Next Article Błędy popełniane podczas prowadzenia firmowych profili społecznościowych

    Powiązane

    Sukcesy rynku mobile: Kampanie digital, SMS i MMS jako klucz do zaangażowania klientów

    28 maja, 2025

    Precyzyjne Targetowanie i Wysokie Konwersje: Kampanie Push App W Działaniu

    9 maja, 2025

    Tysiąclecie Królestwa Polskiego – wyjątkowy wernisaż i konferencja naukowa w Wojewódzkiej Bibliotece Publicznej w Lublinie

    9 maja, 2025
    • Facebook
    • Instagram
    Nie przegap

    Sukcesy rynku mobile: Kampanie digital, SMS i MMS jako klucz do zaangażowania klientów

    Strategiczne inwestycje i bezpieczeństwo państwa – kluczowy panel na Polskim Kongresie Gospodarczym

    Precyzyjne Targetowanie i Wysokie Konwersje: Kampanie Push App W Działaniu

    Tysiąclecie Królestwa Polskiego – wyjątkowy wernisaż i konferencja naukowa w Wojewódzkiej Bibliotece Publicznej w Lublinie

    O nas

    Platforma wspierająca polski biznes w czasie kryzysu, zrzeszająca przedsiębiorców z sektora MŚP

    Facebook Instagram
    Popularne

    Sukcesy rynku mobile: Kampanie digital, SMS i MMS jako klucz do zaangażowania klientów

    28 maja, 2025

    Strategiczne inwestycje i bezpieczeństwo państwa – kluczowy panel na Polskim Kongresie Gospodarczym

    22 maja, 2025

    Precyzyjne Targetowanie i Wysokie Konwersje: Kampanie Push App W Działaniu

    9 maja, 2025
    Copyright © 2025.
    • O nas
    • Polityka prywatności
    • Regulamin PolandGo
    • Dane kontaktowe

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Szanowna Użytkowniczko, Szanowny Użytkowniku, Zanim klikniesz „Przejdź” lub zamkniesz widok, prosimy o zapoznanie się z informacją. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Przejdź” lub zamykając okno przez kliknięcie w znaczek X, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres. Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy AFA MEDIA Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowychZgodaPolityka prywatności