Kampanie reklamowe, które działają. Co sprawdza się w kryzysie i tuż po nim?

Czas pandemii skutecznie zmniejszył wydatki reklamowe w obszarze nie tylko telewizyjnym, radiowym ale również w digital marketingu. Zdaniem ekspertów z AFA Media, rynek będzie sukcesywnie wracać do reklamowej normy, jednak nie w takiej jak obecnie formie. Po czasie zastoju, klienci zwiększą swoje oczekiwania względem wydatków reklamowych. Działania marketingowe, będą więc musiały być znacznie skuteczniejsze, a co za tym idzie zintensyfikowane i lepiej opracowane. Jak wygląda to obecnie?

Swoją perspektywę przedstawi Weronika Chajzer, Senior Media&Digital Manager w spółce AFA MEDIA/ADHELLO.

Czym zajmujesz się w spółce AFA MEDIA?

Moje kompetencje to opracowywanie kampanii reklamowych, w obszarze mobile, digital, social media.

Obsługuję klientów, dopasowując skuteczność działań marketingowych do ich produktu, tak aby szybko i skutecznie osiągnąć efekt, czyli najczęściej sprzedaż usług lub produktów.

Oprócz tego, sprawuję pieczę nad social mediami spółek z grupy AFA.

Czy czas pandemii zmniejszył popyt na usługi marketingowe?

Jak wiadomo, jeśli o Tobie nie mówią, nie reklamujesz siebie, swoich usług nie istniejesz, niezależnie od tego jak dobra byłaby Twoja oferta.

Rzeczywiście, tuż po wprowadzeniu pandemii, obostrzeń budżety reklamowe zmniejszyły się o jakieś 50 a nawet 60 procent. Jednak ten moment nie trwał długo, bo klienci zrozumieli, że bez reklamy ich produkt zostanie zapomniany lub zastąpiony przez inny, konkurencyjny który aktualnie właśnie „się promuje”. Taka tendencja rynku.

Jak zmienia się praca Specjalisty ds. marketingu, czy obecnie wygląda to inaczej niż przed pandemią?

Zaczynając pracę w AFA Media, realizowałam kampanie SMS, MMS w opcji prostej. Klient, brief, otrzymanie komunikatu, wysyłka. Obecnie widzę, jak gwałtownie i prężnie rozwija się rynek mobile i digital matketingu. Naprawdę, trzeba szalenie szybko dopasowywać się do zmieniającego się rynku.

Zmuszona byłam do ekspresowego zwiększenia swoich kompetencji nie tylko na poziomie opracowywania kampanii ale również, a może nawet przede wszystkim w zakresie technologicznym.

 

System wysyłkowy, na którym jeszcze dwa lata temu, szkoliłam swoje umiejętności mobile’owe, ustawiałam targetowanie kampanii, w obecnej chwili tak bardzo się zmienił, że czasem czuję się jak specjalista ds. IT a nie mobile’a.

Technologia AFA Media, Adhello jest to mulifunkcyjny, skomplikowany technologicznie system, hybryda integrującą kampanie SMS, MMS, display, aplikacje grupy, a w obecnej chwili również social media.

Na szczęście pracując jako wydawca, telewizyjny technik programowy, zdobyłam umiejętność szybkiego weryfikowania i poznawania technologii, na której pracuję. Tak więc częste szkolenia technologiczne, są już pewnym standardem, aczkolwiek proste to nie jest (śmiech)

Rozwój technologii w zakresie marketingu, daje ogromne możliwości dla reklamodawców ale jednocześnie zmusza nas, marketerów do nieustającego rozwoju, poszerzania swojej wiedzy i kompetencji.

Jakie kampanie są Twoim zdaniem najskuteczniejsze?

Realizujemy akcje de facto we wszystkich modelach, standardowe akcje CPM, CPC, kampanie wysyłkowe, ale też nastawione stricte na efekt CPL, CPI, CPD tudzież łączone hybrydy. Poszerzamy bazę abonentów, dane dotyczące użytkowników przez prowadzone akcje m.in. w Internecie, mobile’u, social mediach, a nawet poprzez działania bezpośrednie, eventowe, które przeprowadzaliśmy do czasu wprowadzenia pandemii.

Z dwudziestu kampanii, które obecnie prowadzę najskuteczniejsze są akcje integrowane tzw. „digital mobile integrated”, czyli kampania SMS lub MMS, w tym samym czasie prowadzone są akcje display i działania np. na Instagramie czy Facebooku.

Zainteresowanie i sprzedaż usług jest dzięki temu nieporównywalnie większa.

Cały czas trzeba też pamiętać o adekwatnym targetowaniu kampanii, często klienci chcą dotrzeć do danej grupy, mimo, że ich produkt wcale pod nią nie pasuje.

Wtedy staramy się ich przekonać na tzw. „żywym organizmie” robiąc próby do targetu opracowanego przez nas, a następnie do tego pożądanego przez nich.

Jak będzie rozwijać się rynek reklamowy?

Ze względu na kwarantannę i zamknięcie społeczeństwa w domach, widzimy niewyobrażalne do tej pory zwiększenie zainteresowania działaniami w sieci ale w mobile’u. Ludzie siedząc w domach, o wiele częściej sięgają po telefon komórkowy, szukają ciekawostek w Internecie, ściągają aplikacje, sprawdzają znajomych i newsy w social mediach.

Telefon jeszcze bardziej niż do tej pory zintegrował się z właścicielem.

Dlatego uważam, że mobile to kanał przyszłości. Wszystko czego tylko potrzebujemy znajduje się właśnie tam. Newsy, znajomi, ciekawostki, a nawet miłość, randki, filmy które coraz częściej oglądane są przy użyciu właśnie tej technologii, podłączanej do przenośnych projektorów.

Jestem przekonana, że coraz bardziej popularne kampanie SMS, MMS zintegrowane z social mediami będą cieszyły się coraz większą popularnością.

Zwłaszcza, że już za miesiąc wprowadzamy usługę i produkt adekwatny do tego o czym mówię ale o tym w kolejnym wywiadzie.

Share.
Exit mobile version