Close Menu
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook Instagram
    PolandGoPolandGo
    niedziela, 1 czerwca
    • Strona główna
    • Wiadomości
    • Biznes
    • Finanse
    • Gospodarka
    • Technologie
    • Wywiady
    PolandGoPolandGo
    You are at:Home»Biznes»Wirtualne życie i reklama w Social Mediach
    Biznes

    Wirtualne życie i reklama w Social Mediach

    PolandGoBy PolandGo12 października, 2021Brak komentarzy3 Mins Read
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Czas pandemii sprawił, że social media zyskały nie tylko nowych użytkowników ale przede wszystkim klientów. Wg raportu agencji mediowej Zenith wynika, że reklama w mediach społecznościowych wzrośnie w tym roku o 25 proc. i osiągnie wartość 137 mld dolarów, po raz pierwszy wyprzedzając paid search, którego wartość osiągnie 135 mld dolarów (wzrost o 19 proc.).

    Globalne wydatki na reklamę światową – zgodnie z raportem agencji mediowej Zenith Advertising Expenditure Forecasts – w 2021 r. wzrosną o 11,2 proc. i wyniosą 669 mld USD, o 40 mld USD więcej niż wydano przed pandemią w 2019 roku.

    Influencerzy na całym świecie rozwijają swój biznes poprzez prezentację produktów i usług na swoich profilach social mediowych. W Polsce ich zarobki wahają się od paręset po parędziesiąt tysięcy złotych, w zależności od ilości fanów, których posiada dany influencer. Życie toczy się w internecie znacznie intensywniej niż w przysłowiowym realu. Piękno, życie w luksusie, pozytywne emocje oraz nierealny świat zaprezentowany bardzo realistycznie, przyciąga i uzależnia nie tylko nastolatków ale coraz częściej i ludzi starszych.

    Czwartego października jednak, rynek na chwilę się zachwiał. Od godziny 17:00 do północy serwisy Facebook, WhatsApp oraz Instagram, przestały działać.

    Użytkownicy oraz reklamodawcy przerażeni. Co ciekawe, statystyczny Polak (w wieku 16-64 lata) spędza w internecie 6 h 44 min na dobę, w tym 2 h w mediach społecznościowych. Dla porównania – telewizję oglądamy około  3 h 15 min, a prasę internetową i drukowaną (łącznie) czytamy przez 1 h 16 min.

    Awaria Facebooka, Instagrama, WhatsAppa oraz Messengera doprowadziła do wzrostu zainteresowania innymi usługami, aplikacjami które automatycznie zyskały na wartości. W dobie digitalizacji, coraz ciężej sfokusować swoje działania biznesowe oraz de facto życiowe na aktywnościach offline’owych.

    Ten wydawałoby się nieznaczący fakt, pokazał jak bardzo istotne w dzisiejszym świecie są social media i jaką siłą reklamową władają.

    Social media wpływają na preferencje zakupowe, wyznaczają trendy, prezentują nowe możliwości ale też uzależniają użytkowników od nierealnego świata w którym jak w sławetnej grze Sims, każdy może być piękny i bogaty. Wszystko kwestia prezentacji. Można się z tym nie zgadzać, buntować się, jednak fakt jest jeden. Potencjał marketingowy jest ogromny i będzie coraz większy i szkoda byłoby go nie wykorzystać ale.. w odpowiedni sposób.

    „Odpowiednie wykorzystanie digital marketingu, social mediów to podstawa XXI wieku. Często kliencie nie zdają sobie sprawy z ogromnego wpływu tych mediów, bagatelizując tę formę w opracowywanej strategii marketingowej marki. To niewybaczalny błąd.”– mówi Aleksandra Fajęcka, Prezes Zarządu Grupy AFA MEDIA, wykładowca Collegium Humanum.

    Warto więc zastanowić się nad strategią, misją i wizją swojej marki tak aby zaprezentować ją w social mediach w nietuzinkowy sposób. Dzięki temu wywołane jest spontaniczne zainteresowanie marką i efekt marketingu szeptanego, o którym mówią użytkownicy. Wszystko kwestia kreatywności i.. bogatej wyobraźni.

    Red. Anna Choszcz

     

     

    Aleksandra Fajęcka biznes digital marketing działanie w sieci Fajęcka gospodarka influencer influencer marketing kraj marketing media mobile marketing Polska social media wiadomości zarządzanie
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Previous ArticleNowa ulga dla Przedsiębiorców
    Next Article Masz stary telewizor? Już wkrótce nie obejrzysz swojego ulubionego programu

    Powiązane

    Sukcesy rynku mobile: Kampanie digital, SMS i MMS jako klucz do zaangażowania klientów

    28 maja, 2025

    Precyzyjne Targetowanie i Wysokie Konwersje: Kampanie Push App W Działaniu

    9 maja, 2025

    Tysiąclecie Królestwa Polskiego – wyjątkowy wernisaż i konferencja naukowa w Wojewódzkiej Bibliotece Publicznej w Lublinie

    9 maja, 2025
    • Facebook
    • Instagram
    Nie przegap

    Sukcesy rynku mobile: Kampanie digital, SMS i MMS jako klucz do zaangażowania klientów

    Strategiczne inwestycje i bezpieczeństwo państwa – kluczowy panel na Polskim Kongresie Gospodarczym

    Precyzyjne Targetowanie i Wysokie Konwersje: Kampanie Push App W Działaniu

    Tysiąclecie Królestwa Polskiego – wyjątkowy wernisaż i konferencja naukowa w Wojewódzkiej Bibliotece Publicznej w Lublinie

    O nas

    Platforma wspierająca polski biznes w czasie kryzysu, zrzeszająca przedsiębiorców z sektora MŚP

    Facebook Instagram
    Popularne

    Sukcesy rynku mobile: Kampanie digital, SMS i MMS jako klucz do zaangażowania klientów

    28 maja, 2025

    Strategiczne inwestycje i bezpieczeństwo państwa – kluczowy panel na Polskim Kongresie Gospodarczym

    22 maja, 2025

    Precyzyjne Targetowanie i Wysokie Konwersje: Kampanie Push App W Działaniu

    9 maja, 2025
    Copyright © 2025.
    • O nas
    • Polityka prywatności
    • Regulamin PolandGo
    • Dane kontaktowe

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Szanowna Użytkowniczko, Szanowny Użytkowniku, Zanim klikniesz „Przejdź” lub zamkniesz widok, prosimy o zapoznanie się z informacją. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Przejdź” lub zamykając okno przez kliknięcie w znaczek X, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres. Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy AFA MEDIA Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowychZgodaPolityka prywatności