Wojna na Ukrainie to ewidentny szok dla wszystkich. Nikt nie spodziewał się takiego przebiegu wydarzeń, a tym bardziej tak brutalnych walk, stosunku do drugiego człowieka, zwłaszcza w XXI wieku.

Z przeprowadzonych w dniach 24.02-1.03. 2022 badań Instytutu Mobile & Digital Marketingu wynika, że 67 procent ankietowanych, jest zniechęcona, zdemotywowana i rozgoryczona sytuacją kryzysową.

Szacuje się spadek efektywności pracy nawet o 38-45%.

Nie wpłynie to więc korzystnie na PKB Kraju, stąd mimo wewnętrznego rozgoryczenia, trzeba wdrażać aktywności biznesowe.

W jaki więc sposób, prowadzić komunikację marketingową w mediach, gdy za granicami Kraju toczy się konflikt zbrojny?

Na pewno nie jest to prosta sprawa. Zdecydowanie całkowite zaniechanie kampanii marketingowych byłoby zabójcze dla naszych aktywności biznesowych, co nie sprzyjałoby nikomu, zarówno gospodarce, jak i nam samym. Dlatego właśnie teraz trzeba zwiększyć nakłady pracy, opracować plan komunikacji i rozpocząć wdrażanie.

Aleksandra Fajęcka, Prezes Grupy AFA MEDIA, wykładowca w Szkole Głównej Menedżerskiej Collegium Humanum, radzi w jaki sposób komunikować się z klientami podczas kryzysu.

„Przede wszystkim rekomenduję realizację zakładanego planu marketingowego, dalszego prowadzenia kampanii czy aktywności w social mediach, jednak po uprzedniej analizie dotychczas opracowanych i przygotowanych do emisji kampanii, ich emocji oraz przeformatowanie treści w taki sposób, aby komunikat dopasowany był do obecnych nastrojów Polaków”

– mówi Fajęcka

 

„Jeśli nasza aktywność biznesowa na to pozwala sfokusujmy się na komunikacji, która jednocześnie promuje produkt jak i wspomaga naszych Sąsiadów np. przekazaniem 1% sprzedaży na pomoc Ukraińcom, zniżki dla społeczności ukraińskiej.. lub inne formy pomocy. To bardzo ważne, aby pokazać jedność w tak trudnych czasach de facto dla nas wszystkich” – dodaje.

Reprezentanci mediów i marketingu doradzają na swoich profilach social mediowych, blogach. Proponują liczne rozwiązania pomocowe, dotarcie z komunikatem poprzez media własne, influencerów..

Rekomendują wręcz, nieustające prowadzenie aktywności marketingowych w social mediach, opracowywanie postów z taką częstotliwością jak dotychczas, ale w stonowanym nastroju, bez krzykliwych, wesołych grafik.

Firmy, które mają możliwość udzielenia pomocy uchodźcom, powinny wyrazić taką chęć publikując informację np. w swoich social mediach (transport, żywność, pomoc prawna, noclegi, pomoc medyczna) oraz jeśli mają możliwość zatrudnienia uchodźców, powinny wyrazić taką gotowość. To nie tylko buduje wartościowy wizerunek firmy ale przede wszystkim, daje nadzieje ludziom, którzy podczas działań wojennych stracili własne życie, dom, pracę.

Red. Marta Ciaszyk

Share.
Exit mobile version