Sprawdź czy jesteś liderem w dobie kryzysu. TOP 5

Kiedy firmę dopada kryzys, wydaje się nam że na reakcję jest już za późno. Jeśli mamy takie impresje, zarówno pracownicy jak i Zarząd nie powinien  pozwolić na to, aby nie spróbować z owej sytuacji skorzystać. Dzięki czemu, w przypadku kolejnych tego typu wydarzeń, spółka będzie przygotowana. Pierwsze reakcje są kluczowe.

Reakcje przełożonych obserwują pracownicy, klienci oraz partnerzy. Jak się komunikują z zespołem, jaką mają strategie działania oraz kogo angażują. Skuteczny przywódca musi posiadać wizję i energię do pracy.

Żeby dzisiaj wygrać wojnę, trzeba mieć nie tylko czołgi, samoloty i okręty ale przede wszystkim małe zwrotne, świetnie wyszkolone oddziały komandosów, które zabezpieczą pole walki, zanim dotrą tam tabory. .” mówi Aleksandra Fajęcka Prezes Grupy AFA Media

Oto kluczowe elementy w działaniu lidera:

Zdefiniowanie, kto z pracowników i do czego jest najbardziej potrzebny.

  1. Zaprezentowane zespołowi sposoby postępowania, powinny pozostać niezmienne. Jeśli masz zbyt wiele pomysłów, poczekaj ze zbyt pochopnymi decyzjami.
  2. Szczerość to podstawa, bazująca na przewidywalności kolejnych kroków managera lub kierunku, w jakim rozwija się organizacja. Oczywiście przefiltrowana wiedza, która nie wprowadza zbędnej paniki.
  3. Rozsądne przywództwo, opierające się na analizie problemu oraz planach działania, które budują poczucie bezpieczeństwa.
  4. Dobry manager oprócz umiejętności zarządzania ludźmi w sytuacjach kryzysowych powinien łączyć w sobie kilka kluczowych cech jednocześnie: elastyczność w podejściu do problemu, doświadczenie, kreatywność oraz umiejętność podejmowania ryzyka refleksyjnym podejściem do własnych osądów.

 

Wyzwaniem jakie stoi przed managerami w czasach kryzysu, jest mentalne zbudowanie zespołu, aby zwiększyć efektywność pracy, jednocześnie często zmniejszając nakłady personalne i finansowe. Każdy lider musi być na to przygotowany.

 

Share.
Exit mobile version